משרדנו: התקשורת 5, אשדוד | טלפון. 054-5227808  | מייל. alina.k.adv@gmail.com
כל הזכויות שמורות © איציק איתן משרד עורכי דין | בניית אתרים | תחזוקת אתר

פניה לעורכי דין

    נושא

    שם מלא *

    טלפון *

    דוא"ל *

    הודעה *

     

     

     

    על פי הדין, כל תלמיד שחל עליו חוק חינוך חובה (ילדים מגיל 3 ועד לגיל 18 הלומדים במוסדות חינוך מוכרים) מבוטח בביטוח תאונות אישיות. ביטוח זה מעניק לתלמידים כיסוי ביטוחי ופיצויים כתוצאה מפגיעה שגרמה לנזק גוף, נכות או חלילה מוות – זהו ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. לביטוח זה מספר מאפיינים חשובים:

    • הכיסוי הביטוחי על התלמיד חל כל הזמן – 24 שעות ביממה – ולא רק בזמן שהתלמיד נמצא בבית הספר. הילד נפל ממתקן בגן השעשועים ביום שבת בערב, ושבר רגל? מגיע לו פיצוי. הילד נפל מהמיטה ב-4 לפנות בוקר, ונחבל קשות? מגיע לו פיצוי. free_251887
    • התלמיד מבוטח בכל מקום בו הוא נמצא – בבית, בחוג, בגן השעשועים, אצל הדודה ואפילו בעת טיול בחוץ לארץ. הילד נפגע בדיסנילנד, ונגרמה לו נכות? מגיע לו פיצוי.
    • קבלת הפיצוי מכוח ביטוח תאונות תלמידים אינה גורעת מזכותו של התלמיד הנפגע לתבוע, בנוסף, את מי שאחראי לתאונה מכוח דיני הנזיקין (למשל, בגלל רשלנותו) ולקבל פיצוי גם מהמזיק. כלומר ניתן לקבל פיצוי גם מביטוח תאונות התלמידים וגם ממי שגרם לתאונה; והדבר לא ייחשב לפיצוי בכפל.
    • בביטוח תאונות אישיות לתלמידים מקרי תאונה המזכים בפיצוי זוכים להגדרה נרחבת המשתרעת כמעט על כל אירוע שגורם לנזק גוף. בתי משפט גם הכירו גם בתקיפתו של התלמיד הגורמת לו לנזק גוף כנכללת בגדר הכיסוי הביטוחי. הילד הותקף על-ידי חבריו לכיתה ונפצע? מגיע לו פיצוי.

    ניתן להגיש תביעה מכוח ביטוח תאונות אישיות תלמידים עד הגיעו של התלמיד הנפגע לגיל 21, שאז תחול על התביעה התיישנות ולא ניתן יהיה לתבוע עוד.

    בצד זאת יש לדעת שביטוח תאונות תלמידים אינו מכסה שורה של מקרים, כגון: פגיעה בתאונת דרכים; פגיעה שקרתה בפעולות איבה או פעולה מלחמתית; פגיעה בתאונת עבודה שבגינה התלמיד זכאי לפיצוי מאת המוסד לביטוח לאומי; נזק גוף כתוצאה מרשלנות רפואית; נזק גוף הנובע ממחלה בתנאי שהמחלה אינה תוצאה של התאונה.

    בסמוך עד כמה שניתן לקרות התאונה, ולבטח טרם הגשת תביעה לחברת הביטוח מכוח פוליסת תאונות תלמידים, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מתאים.

    מאת עוה”ד יצחק איתן (פרנלדס) וארתור בלאייר

    alina.k.adv@gmail.com

    Our Facebook Page 054-5227808

     

     

     

     


    שיתוף:

    ×