משרדנו: התקשורת 5, אשדוד | טלפון. 054-5227808  | מייל. alina.k.adv@gmail.com
כל הזכויות שמורות © איציק איתן משרד עורכי דין | בניית אתרים | תחזוקת אתר

פניה לעורכי דין

    נושא

    שם מלא *

    טלפון *

    דוא"ל *

    הודעה *

    חברת הביטוח איילון חויבה בתשלום תגמולי ביטוח ליורשי שחקן כדורגל שמת במהלך אימונים

    בשנת 2007 רכש מועדון הכדורגל "הפועל באר שבע" את השחקן הזמביאני צאסוואה אנפואה. מקץ 8 ימים מעת שעבר את כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות והוכר ככשיר לשחק בקבוצה, השחקן לקה בדום לב במהלך אימון ומת זמן קצר לאחר שפונה לבית חולים.

    יורשיו של השחקן פנו לחברת הביטוח איילון, שביטחה את שחקני הקבוצה בביטוח תאונות אישיות, בדרישה לקבלת תגמולי ביטוח – אך זו סירבה בטענה שמקרה זה אינו מכוסה בפוליסת הביטוח. לגישת חברת הביטוח איילון, בנסיבות המקרה לא התקיים מקרה ביטוחי כהגדרתו בפוליסת הביטוח, שהוא: "פגיעה גופנית בלתי צפויה כתוצאה מאירוע פתאומי בלתי צפוי מראש שנגרמה במישרין על ידי סיבה פיזית חיצונית הנראית לעין". חברת הביטוח טענה שהשחקן סבל ממחלת לב מולדת, והיא שגרמה למותו.

    היורשים הגישו תביעה – ובית משפט השלום בהרצלייה קיבל את תביעתם תוך שהוא דוחה את טענות חברת הביטוח [ת.א. 52456/08 יורשי המנוח צאסוואה נ' איילון בע"מ – חברה לביטוח (ניתן ביום 7/11/13).  soccer

    עיקר הבירור המשפטי עסק בשאלת סיבת מותו של השחקן והנסיבות הרפואיות והעובדתיות שהובילו למותו. לבית המשפט הוגשו חוות דעת רופאים מומחים מכל צד וחוות דעת מאת מומחה שמונה מטעם בית המשפט. מסקנת המומחה מטעם בית המשפט -שמשקלה משמעותי, מטבע הדברים, ממשקלן של שאר חוות הדעת – הייתה שהשחקן לקה בעבר בדלקת של שריר הלב שהותירה בלבו צלקת.

    בית המשפט קבע, בהתבסס על חוות הדעת, שהצלקת אינה עונה להגדרת המילה "מחלה". לגישתו, "מתן פירוש 'מרחיב' להגדרת 'מחלה' ואף 'ליקוי גופני' בנסיבות בהן המדובר בצלקת או תוצאה המהווה ביטוי להחלמה מדלקת או זיהום, אשר כאמור לא ניתן לזהותה, לאתרה, למנוע אותה או לטפל בה… הינה בלתי סבירה בנסיבות העניין ומבחינתי חותרת תחת תכלית החוק, התקנות והפוליסה עצמה".

    בית המשפט מצא שהצלקת, בשילוב עם המאמץ הפיזי שבו היה נתון השחקן במהלך האימון – הם, קרוב לוודאי, שגרמו לאירוע דום הלב ולמותו של השחקן. התביעה התקבלה במלואה ואיילון חויבה לשלם ליורשי השחקן תגמולי ביטוח, בהתאם לפוליסה, בסך של 174,135 ₪. עוד חברת הביטוח חויבה באגרת בית משפט ששילמו היורשים, בתשלום חוות הדעת מטעמם ובשכר טרחת עורכי דינם בסך של כ-42,000 ₪.

    מאת עוה"ד ארתור בלאייר ויצחק פרנלדס

    alina.k.adv@gmail.com


    שיתוף: